|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
10.1 Voor wie belangrijk?Werken met een kwaliteitszorgsysteemKwaliteitszorgsysteem Maar het gaat niet alleen om voedselveiligheid, maar ook over producten van een constante kwaliteit. Als consument wil je natuurlijk dat je vla er altijd hetzelfde uitziet, smaakt en 'voelt'. En dit wil de consument niet alleen, maar ook de supermarkt, een levensmiddelenfabriek waaraan een halffabrikaat wordt geleverd, de overheid en andere landen waaraan wordt geleverd. Klanten stellen eisen aan bedrijven. Klanteisen kunnen te maken hebben met constante kwaliteit, kwaliteitscontroles, maar ook met food defense of leverbetrouwbaarheid (bijvoorbeeld: kan het bedrijf altijd binnen 2 dagen leveren). Ook deze klanteisen worden geborgd met een kwaliteitszorgsysteem. Daarom zijn kwaliteitszorgsystemen voor iedereen van belang.
Op de volgende pagina wordt meer verteld over wat dit inhoudt.
|